Typiskt Umeå

Jag tänkte dela med mig av två till bilder som känns ganska typiskt Umeå, eller norrländskt överlag antar jag. Allt sånt facinerar mig eftersom jag är göteborgare egentligen.
Här om dagen fick jag äntligen över mina bilder från mobilen till datorn.

Vad som är nästan mer facinerande än den otroliga mängden snö är att det är orörd! Vad hände där liksom? Var är alla barnen som ska upptäcka hur annorlunda lekplatsen är på vintern? Har dom små norrlänningarna tröttnat på snön och slutat leka utomhus?



För några dagar sedan skulle jag hämta min cykel från cykelstället och då såg det ut såhär! Ett gigantiskt såkallat "överhäng". Totalt livsfarligt.
När det blir plusgrader så börjar alla snö på snetak att glida ner och tillslut faller det. Ganska farligt eftersom det är en blandning av hårdpackad snö och is.

Det gäller att vara uppmärksam... Vilket jag sällan är :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0