Ingen tvekan om att det är en storstad när..

..det tar en kvart att gå en sträcka som borde ta fem minuter. Bara för att det är normalmycket folk som knör över allt. Facinerande att man hinner i tid.

..bussen kostar 31.90 mellan Partille och Göteborg (med sms-biljett). Ska dom aldrig sluta höja priserna!?

..man går förbi tre H.M inom loppet av 10 minuter.

..man är helt slut efter bara några få affärer bara för att det är varmt och trångt och högljutt (är det ens ett ord?).
..det är en vanlig torsdagförmiddag och endå massor av folk i rörelse. Hur jobbar folk?

Listan skulle kunna göras oändlig men det får räcka för tillfället. Var dom sakerna jag blev mest påmind om idag när jag vandrade runt i stan.
Och det gjorde mig nöjd. Förutom det där med biljettpriserna då..

Jag kommer att sakna att inte få uppleva Göteborg på våren. Det är så himla vackert. Glad att jag är här till sommaren iallafall!

Tog tyvär inte med mig kameran till stan men knäppte en annan bild precis innan jag åkte iväg.




Blommor i vårsolen på vårat köksbord.


Kommentarer
Postat av: Kristian

Du låter som en bitter norrlänning

2010-03-05 @ 09:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0