Krabba?

Idag på jobbet hade jag en rolig diskussion med en arbetskamrat som är en äkta norrlänning och i min ålder. Måste bara dela med mig!

Jag ska ju på fjällresa nästa vecka så min arbetskamrat frågade mig om det var första gången jag skulle åka skoter.

Jag: Nej, andra! :D Säger jag stolt och hon bara skrattar. 

Jag: Men du har aldrig fiskat krabbor!! Det gör alla barn på västkusten!

Arbetskamrat: Nä, sant.. Hm.. Är krabbor sånna där små röda..öö?

Det slutar med att jag får förklara hur krabbor ser ut, skillnaden på dom man fiskar som barn och dom som fiskare fiskar till havs som man äter. Hur man fiskar dom och vad man gör med dom. Och även vad tång är.

Hyssteriskt kul att det är så olika. Som sagt, sverige är ett avlångt land.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha!!

2010-03-20 @ 12:10:28
URL: http://sandyfraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0