Älska vintern!

Jag förstår inte varför så många är emot vintern! Jag förstår det när vi år efter år får tre veckor slask i Göteborg och tre dagar med fin snö. Det tycker inte jag heller om! Men när vi äntligen får en riktig vinter då är så många fortfarande inte nöjda? Det gör mig förvirrad.

Foto från en pormenad vid Nydalasjön för nån månad sen.


Jag älskar vintern! Är överlycklig över att jag fått chansen att uppleva en riktig vinter i Umeå. Det är verkligen extremt mycket snö överallt och vi har inte haft plusgrader sedan mitten på december. Jag är väll inte lika förtjust i 25 minus grader men men.. Om det ingår så.

Är det inte underbart att gå en promenad i snön, åka pulka med barnen, eller åka skidor? För att inte tala om att mysa inomhus när snön faller utanför fönstret!

Njut av vintern medas den varar! Våren kommer såsmåningom i vilket fall som helst.

 


Kommentarer
Postat av: Emma Hå

Hihi jag förstår vad du menar. Jag var helt salig då snön låg på marken både under jul och nyår, men efter 2 månader av att ständigt frysa, traska i slask som fryser till isgata dagen efter börjar bli smått tröttsamt för en stackars göteborgare som inte är van =)

2010-03-03 @ 09:30:57
URL: http://mahas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, vad roligt att du bloggar, Matilda! :D

Jag håller med dig. Förstår inte varför folk aldrig kan vara nöjda. En vinter utan slask är great! hihi...



Ses vi på Emmas födelsedagsfest, kanske? :)

Kramis, från lilla Sandra i Finland!

2010-03-05 @ 13:55:33
URL: http://sandyfraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0